Global Otomotiv Yöneticileri Geleceği Nasıl Görüyor ?

1734
Görüntüleme

Yazar: İbrahim Aybar
(English version is below)

Merhaba Değerli Dostlarım,

Bugün sizlerle KPMG tarafından geçen yıl yayınlanan Global Otomotiv Anketi üzerine görüşlerimi kısaca paylaşmak istiyorum.
43 faklı ülkeden otomotiv ile ilgili 907 üst yöneticinin görüşlerinden derlenen bu anket gelecekle ilgili önemli beklentileri bizlere aktarıyor.
Kısaca beklentiler şu şekilde :
1. 2025 yılına gelirken, yakıt hücreli otomobillerin elektrik enerjisi kullanan pilli otomobillerden daha çok
dikkat çekeceği öngörülüyor. Bu öngörü, Hidrojen yakıtlı otomobillerin rekabetçi fiyatlarla satışa
sunulabileceği ihtimalini akla getiriyor.
2. Dizel motorlu otomobillerin geleceği hakkında net bir görüş yok. Ben de dizel motorların yeni emisyon
standartlarına uyumlu olarak üretime en az 2040 yılına kadar devam edeceğini düşünüyorum.
3. İçten yanmalı motorların varlığının önümüzdeki 20 yılda da devam edeceği görüşü hakim.
4. Otonom araçlar için ayrı yolların yapılması yönünde talep ve baskılar artacak. Almanya’nın Berlin kentinde
otonom ulaşım için ilk akıllı yol olarak yapımı süren 3.8 km uzunluğundaki 17. Juni Bulvarı’ nın 1,5 km kısmı
bu yıl başında tamamlandı. her gün 40 Terabyte veri alışverişi yapılacak olan bu yolda otoparklar otomatik şarj
noktalarıyla donanıyor. 2020 de tamamlanması beklenen bu yol diğer ülkeler için de önemli bir referans olacak.
5. Otomotiv dünyası, yeni gelir kanallarının digital ekosistemde ve araçlar arasındaki veri alışverişinde olduğunu
düşünüyor.
6. 2025 yılından itibaren araç sahipliğine isteğin önemli ölçüde azalacağı öngörülüyor. Araç paylaşımı daha çok
hayatımızda olacak.
7. Veri yönetimi konusunda önemli yatırımlar ve istihdam artışı göreceğiz.
8. Çin, otomotiv sektöründe veri yönetiminin en geniş ölçüde uygulandığı ülke olacak.
9. Önümüzdeki on yıl içinde insan taşımacılığı ve yük taşımacılığı aynı iş modellerini kullanmaya başlayacak.

Değerli dostlarım,

Bu rapor giderek AB ülkeleri araç üretim payının % 5 e kadar düşeceğini de teyit ediyor. Bu konuya önceki yazılarımda değinmiştim. Artık teknoloji geliştirme üssü olmak isteyen AB ülkelerinin üretim ihtiyacını karşılamak için ülkemize yeni fırsatlar geliyor. Bunu nasıl değerlendireceğimizi önümüzdeki 5 yıl bize gösterecek.

Sevgiyle kalın.

Not : Yazılarımı motor1.com sitesinden de takip edebilirsiniz.

ENGLISH VERSION

Dear Friends,

Today, I would like to briefly share my views on the Global Automotive Survey published by KPMG in last year.
This survey, compiled from the views of 907 top managers from 43 different countries, gives us their outstanding predictions about future.
In short, their views are as follows: :
1. By 2025, fuel cell vehicles would be more attractive than battery-powered electic car. This prediction puts
forward that hydrogen-fueled cars can be sold at competitive prices in 10 years time.
2. There is no clear view of the future of diesel engine cars. I think diesel engines will continue production in
accordance with the new emission standards up to 2040.
3. The presence of internal combustion engines will continue over the next 20 years as well.
4. Demands and pressures will increase for infrastructure of autonomous cars. The first smart road, namely
17.Juni Boulevard, is under construction in Berlin, Germany for autonomous transport. The 1.5 km part out of
3.8 km of total lenght was already completed early this year. On this road, 40 terabytes of data will be
transferred every day. Parking lots are being equipped with automatic charging points. This road, which is
expected to be completed in 2020, will be an important reference for other countries.
5. The automotive world believes that new revenue channels are in the digital ecosystem and data-transfer between
vehicles.
6. Since 2025, the demand for vehicle ownership is expected to decrease significantly. Car sharing will be more
and more in our lives.
7. We will see significant investments and employment growth in data management.
8. China will be the country in which data management is most widely applied in automotive sector.
9. In next decade, human transport and freight will begin to use the same business models.

Dear friends,

This report confirms that the share of vehicle production will decrease by up to 5% in EU countries. As I mentioned earlier in my previous articles, we have new opportunities to meet the production needs of EU countries being transformed to technological development base. We will see in five years time as to how we make this production shift beneficial to us.

Stay with love.

Note : You may also follow my articles at motor1.com .