Motorlu Taşıt Satışlarındaki ÖTV ve KDV İndirimine 3 ay ek süre daha..

English version is below

243
Görüntüleme

Yazar: İbrahim Aybar

Değerli dostlarım,

Bugün motorlu taşıt satışlarında Kasım 2018 den bu yana uygulanan ÖTV ve KDV indirimleri 30 Haziran 2019 tarihine kadar uzatıldı. Elbette bu karar ciddi düşme yaşayan iç pazar satışlarında olumlu bir gelişme. Dilerseniz bir de 2019 yılının ilk iki aylık gelişimine kısaca bakalım.
OSD tarafından dün yayınlanan rapor; bu yıl ilk iki ay içinde toplam otomotiv pazarının geçen yılın aynı dönemine göre % 53 daraldığını söylüyor.
Yine aynı dönemde toplam otomotiv üretimi geçen yıla göre %14 azaldı.
Bu dönemde ihracat ise geçen yıla göre adetsel olarak % 8 geriledi.
Aslında, ÖTV ve KDV indirimlerinin devam ettiğini düşünürsek, yapılan bu yeni süre uzatımının ne kadar satışlara olumlu yansıyacağını kestirmek kolay değil.
Öte yandan ACEA verileri, en büyük ihracat pazarımız olan AB ülkelerinde otomobil satışlarının ilk iki ayda %2,9 düştüğünü gösteriyor. Henüz WLTP kurallarına uyum sürecinin devam ettiğini anlıyoruz. Bu da ihracatımızı azaltıyor ve kaçınılmaz olarak toplam üretim düşüyor.
Sonuç olarak otomotiv sektörü öngörüldüğü gibi zorlu bir yıl yaşıyor.
O zaman çözüm ne? Ülkemizde otomotiv satışları nasıl toparlanacak?
Tekrar olacak ama çözüm bizim elimizde. istikrar içinde üreterek milli ekonomiyi büyütmekten geçiyor.
Üreterek ekonomiyi büyüttükçe kişi başı milli gelir artacak, baz otomobil fiyatlarına yetişebilecek.
İstikrar olunca da banka faizleri aylık %1 ve altına inecek, kredi imkanları daha cazip olacak.
Bunun dışındaki çözümler sadece ağrıyı azaltıyor, kesin tedavi olmuyor.

Daha iyi ekonomik ortam içinde görüşmek üzere.

NOT: Yazılarımı motor1.com dan da takip edebilirsiniz.

ENGLISH VERSION

Dear friends,

Today, the SCT and VAT reductions applied on motor vehicle sales since November 2018 were extended until June 30, 2019. Of course, this decision is a positive message for domestic market sales experiencing a serious slump . Now, let’s take a brief look at our automotive industry for the first two months of 2019.
The total automotive market contracted 53% on year-on-year basis, the OSD bulltein says.
In the same period, total automotive production decreased by 14% compared to last year.
Exports in this period, compared to last year fell by 8%.
In fact, considering that SCT and VAT reductions continue, it is not easy to predict how much sales will be affected positively by this new extension of time.
On the other hand, ACEA data shows that automobile sales in EU countries, which is our largest export market, fell 2.9% in the first two months. We understand that the process of WLTP compliance is still in progress. This reduces our exports and eventually decreases total production.
Consequently, the automotive sector is experiencing a tough year as anticipated.
Well, what’s the solution? How will automotive sales be improved in our country?
Repeatedly saying, we have a solution. Remedy is to have national economic growth by producing in stability.
As the economy grows by producing, national income per capita will increase so as to keep up with the basic car price.
When it comes to stability, bank interest rates will decrease towards 1% and less per month and loan opportunities will be more attractive.
Other than that, solutions only reduce pain, treatment is not for sure.

See you in a better economic environment.

PS. You may follow my articles at motor1.com