Sürücüsüz Araç Kullanıcıları En Çok Neyi Önemsiyor?

12
Görüntüleme

Yazar: İbrahim Aybar

Değerli Dostlarım,

Otomotiv distribütörleri Derneği ( ODD ) birkaç gün önce Deloitte ile ortaklaşa bir önemli araştırmanın sonuçlarını açıkladı.

İleri araç teknolojileri üzerinde otomotiv tüketicilerinin görüşlerine yer veren bu araştırma, aslında zaman zaman gündeme getirdiğimiz veri güvenliği konusunun ne denli önemsendiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin yarısı, veri yönetimi konusunda endişe duyuyor.

Nitekim, 18 Eylül 2019 tarihinde  Green Cars Report yazarı Aaron Cole tarafından aktarılan IBM kaynaklı bir araştırma  da bu endişeyi net olarak ortaya koyuyor.  https://www.greencarreports.com/news/1125075_survey-brand-won-t-matter-for-many-self-driving-car-adopters-in-the-future

Araştırmaya göre, net olarak kullanıcılar için araç markasının ne olduğundan ziyade verilerin dijital tehditlerden nasıl korunacağı önem taşıyor.

IBM tarafından yapılan bu araştırma 11,500 tüketicinin ve 1,500 otomotiv üst yöneticisinin gelecek 10 yıla dair görüş ve beklentilerini iletiyor.

USA, Çin ve Hindistan dahil 8 ülkede bu araştırmaya katılanların %65 i şehirlerde, %35 i ise kırsal alanda ikamet ediyor.

IBM’ e göre 2030 yılı itibariyle satılacak araçların %15 i sürücüsüz olacak. Ancak bu araçların 4. seviye mi veya 5. seviye mi otonom olacakları net değil.

Araştırmaya katılanlardan şehirlerde yaşayanların %57 si ve kırsal alandakilerin % 46 sı, kullanacakları sürücüsüz  araçların markası ve fiyatını değil, veri güvenliği ve veri gizliliğini markaların nasıl sağlayacaklarını önemsiyor. Tüketiciler, kişisel verilerin aynı marka araçları arasında paylaşılmasından rahatsız değil. Hatta, hava yolu şirketlerinin frequent flyer uygulamalarına benzer sadakat programlarını tercih edebilecekler.

Üreticiler tarafı ise, sürücüsüz araç teknolojisinin elektrikli araçlarla birlikte gelişeceğine inanmış durumda.

Tüketicilerin yarıdan fazlası seyir esnasında araçtan güncel haber, hava durumu ve trafik durumu bilgilerini almak istiyor.

Yine yarıdan fazla tüketici seyir esnasında kişisel sosyal medya ve eğlence uygulamalarını kullanmak arzusunda.

Tüketicilerin üçte biri özellikle sürücüsüz araç teknolojilerini kullanan öncü grupta olmaktan mutlu olacak.Hatta marka tercihlerinde bu teknolojilerin etkili olacağını söyleyen tüketiciler şimdiden % 20 düzeyinde.

Değerli dostlarım,

Görünen o ki benzer araştırma raporları 2030 yılına kadar sürekli yayınlanacak ve tüketicileri etkileyecek. Ama bugünden net olarak  kişisel veri güvenliğinin ve gizliliğinin en önemli tercih nedeni olacağı belli. Yılbaşından bu yana yayınlanan çeşitli araştırma raporları da aynı konuya işaret ediyor.

Sonuç olarak, veri güvenliğini ve gizliliğini garanti edecek markaların sürücüsüz araçlar pazarında daha çok kazanacağını şimdiden söyleyelim.

Gelecek yazılarımda yeniden buluşmak üzere,